HomeBoganmeldelser Kærlighedsbroens hemmelighed af Phaedra Patrick

Kærlighedsbroens hemmelighed af Phaedra Patrick

En ny chance

Kærlighedsbroens hemmelighed er skrevet af Phaedra Patrick. Hendes debutroman, Arthur Peppers mageløse rejse, blev oversat til 22 sprog, og filmrettighederne solgt til Hollywood.

En ensom enlig far får en uventet ny chance for kærlighed.

Kun hans datter Poppy ved, at bag hans afvisende ydre er Mitchell Fisher dybt ensom. Han har måske nok vendt al socialt liv og romantik ryggen og koncentrerer sig om sin datter og sit job, som består i at klippe forelskede pars hængelåse af gelænderet på hans hjembys berømte Kærlighedsbro … men bag facaden sørger han stadig over tabet af Poppys mor.

En varm sommerdag ændrer alt sig, da Mitchell modigt redder en kvinde, der er faldet i floden. Mod sine principper bliver han betaget af kvinden, men før han når at få talt med hende, er hun forsvundet.

Mitchell får hjælp af hendes friske søster Liza til eftersøgningen af den mystiske kvinde, som har efterladt sig et enkelt spor – en hemmelig besked på hængelåsen, som hun efterlod på Kærlighedsbroen …

Kærlighedsbroens hemmelighed er en meget finurlig og charmerende bog. – en hjertevarm feel-good historie. Som det før er set med denne forfatter, møder vi en masse fantastiske karakterer. Udover selvfølgelig Mitchel og Poppy, er der dørmanden, Carl, og Poppys musiklærer, Liza. Specielt Mitchell var en stor og rigtigt godt sammensat karakter, og hvem kunne undgå at elske Poppy. Det venskab, der blev dannet mellem Mitchell og Liza, var vidunderligt at se og følge. Det var helt sikkert to personer der komplementerede hinanden godt.

Efter Mitchells heltedåd, trækkes han ind i en journalistisk historie om sit heltemod. Journalisten opfordrer folk til at skrive breve til Mitchell, og det var ret underholdende at læse et udvalg af de hundredevis af håndskrevne breve sammen med Mitchell. Man kan tydeligt se, hvordan han efterhånden begynder at blive påvirket af de mange, dejlige breve. Men også de breve han selv skriver, men aldrig kan sende, og det ene brev, han ikke kan læse, har en plads i bogen.

Mitchell forsøger at være en god far for Poppy, men undervejs har han glemt at have det sjovt og leve livet fuldt ud. Han er på ingen måde en impulsiv person, men hans instinkt får han til at redde Yvette. Det medfører meget uventede konsekvenser, og han rykkes brat ud af sin komfortzone. Hans rejse er engagerende, rørende og fyldt med håb. Man kunne slet ikke lade være med at heppe på ham på rejsen.

Mens Mitchell, sammen med Liza, eftersøger Yvette, afsløres det, at familien gemmer på nogle hemmeligheder. Men eftersøgningen er også en katalysator for, at Mitchell kan finde en bedre version af sig selv. Det var meget absorberende at følge, og jeg elskede alle de forskellige plotlinjer.

Kærlighedsbroens hemmelighed er en blid og delikat skrevet fortælling om kærlighed, tab og nye chancer. En fejring af kærligheden, og en fortælling om de mennesker, der har elsket og mistet. Den perfekte feel-good fortælling til disse foruroligende tider.

Kærlighedsbroens hemmeligheder

Forfatter: Phaedra Patrick

Forlag: Zara